Stines Center​

Dravedvej 2E, 6240 Løgumkloster​

Følg os på Facebook

Holdbeskrivelse - SE HOLDPLAN FOR AKTIVE HOLDTYPER

​​BIKING 

Biking er kredsløbstræning og udholdenhedstræning på indendørscykel, hvor målet er at få brændt en masse kalorier af, er en sjov og social holdform. Vi bruger musikken som motivationsfaktor og der er mulighed for at anvende iQniter eller eget puls­bælte. Målet med iQniter er at sikre optimal træning for den enkelte og der er mulighed for at få tilsendt sammenfattet træningsrapport på mail efter endt træning. Der kan måles direkte på puls og watt, som gør træningen mere hensigtmæssig og effektiv. Biking HIIT køres med høje intervaller, så man træner mere effektivt på kortere tid.

​LØBEHOLD 

Træningen består af udendørs løb, hvor du instrueres i løbestil og får vejledning til, hvordan du når dine mål bedst muligt. Du kan være alt lige fra nybegynder eller marathonløber - vi vejleder dig udfra dit niveau og giver dig mulighed for at blive bedre.

OUTDOOR FITNESS - kun i perioder

Effektiv træning som kan udføres af alle uanset træningsniveau, Vi træner udendørs i sol og regn. Der er træning af hele kroppen og du får brugt en masse muskelgrupper, som du ikke bruger i dagligdagen. Der er både styrketræning og udholdenhedstræning på programmet og de rer både tov, dæk og andre redskaber som udfordring.

​​FLAD MAVE  / Core

Her trænes stabilitet -styrke og udholdenhedstræning af mave og ryg. Denne form for træning er intens og har fokus på en bedre holdning og en flad mave. Øvelserne udfø­res på en måtte evt. medredskaber som ydre belastning. Der er fokus på korrekt ud­førsel og teknik, så fejlbelastning mindskes. Du får intensiv mavetræning på kort tid.

DANCE  workout

Elsker du at danse og kan kroppen ikke stå stille, når du hører musik? Træningen er en blanding af gammeldags aerobic i et tempo hvor alle kan være med, nemme koreografier fra zumbaens tid med salsa, reggaeton, merengue mm, fræk fitness, med smidige feminine bevægelser, som løsner op i kroppen med fokus på at slippe kontrollen. En time med rytme og smil på læben.​

mobility 

Bindevævstræning med fokus på at få kroppen smidig og bevægelig efter inaktivitet, smerter, skader eller bare generel stivhed. Der arbejdes med smidighed i hele krop­pen og holdet er egnet for nye medlemmer samt patienter. Det vil indeholde bindevævstræning, foamroller og små grønne bolde, la crosse bolde mm. ​Der tages hensyn til dine begrænsninger og fokus er at mærke sin krop og blive mere bevidst omkring begrænsninger og smertegrænse.​

Du får kendskab til din krop og dermed øget kropsbevidsthed som giver dig mulighed for at sætte ind med de rigtige øvelser til de rigtige problemer.

Du lærer selvbehandling med de små grønne bolde og foamroller, som er et godt supplement til din styrketræning.

​FITNESS CIRQUIT 

Træningen foregår i fitness-maskinerne og holdet køres som interval træning. Der vil være en instruktør som styrer tiden for intervallerne og holder øje med om du udfører øvelserne korrekt. Rigtig god cirkeltræning for hele kroppen, som sikrer en hurtig og effektiv træning.

​RYGHOLD 

Rygholdet er en del af din genoptræning efter bevægeapperats-problemer. Du kan også deltage uden at have haft skader, og gerne vil forebygge problemer. Som fysioterapeut har vi mulighed for at korrigere og tilpasse øvelserne til dig og dit individuelle bevæge­apparats-problem. Vi træner muskelstyrke og udholdenhed i ryg og mave med fokus på korrekt teknik, og vi har mulighed for at tage specielle hensyn til dig under træningen. Træningen foregår på hold på en måtte og evt. med bold. Vi træner specifikke muskler med fokus på kropsbevidsthed, muskulær kontrol, direkte holdningskorrektion og ud­holdenhed. Vi anbefaler min. 12 ugers forløb for optimal effekt. Øvet er for dem som har deltaget længere end 12 uger

​SKAVANKHOLD 

Skavankholdet er egnet til genoptræning efter skader, patienter men smerter pga. mu­skulære dysfunktioner, efterfødselsproblemer, discusprolabs, neurologiske sygdomme mm. Der er en fysioterapeut tilstede, som vejleder dig ud fra dit individuelle problem og sørge for, at du udfører øvelserne korrekt så du får optimal effekt af træningen. Træningen foregår i centret, hvor man træner de store muskelgrupper i maskiner. Du kan vælge at deltage på holdet fast, eller evt. deltage, når du har brug for en revurde­ring af dit program af en fysioterapeut.​

STep & STYRKE 

Denne lektion indeholder både step, rytme, sved og koordination. Timen er opbygget med en let koreografi og sluttes af med styrkeøvelser for udvalgte dele af kroppen. Du vil føle at du har været hele kroppen igennem til god musik med fokus på bevægelse og musikkens rymter.

YOGA - kun i perioder

Yoga er træning med fokus på kropsbevidsthed og smidighed. Du får kontakt til din krop og mærker dine muskler samtidig med at du får koblet af mentalt og får ladet op med ny energi.​ Der er fokus på korrekt udførsel og der afsluttes med meditation og bodyscan.

​TRx & BOLD

​Vi træner kondition, smidighed, balance, stabilitet og styrke i TRX, som står for Total body Resistance Exercise, hvor du bruger din egen kropsvægt som belastning. Det gør, at alle kan være med uanset træningsform og du kommer i dybden med både små og store muskelgrupper.

Der trænes i et specielt udviklet stroppesystem, som gør det muligt at lave mange forskellige øvelser for hele kroppen, hvilket gør træningen super effektiv og justerbar så øvelserne tilpasses dig.

Vi bruger den store træningsbold eller redondobold til at krydre træningen med stabilitets-øvelser, så du kommer hele vejen rundt på kort tid.

Stines TRÆningscenter aps

Dravedvej 2E, 6240 Løgumkloster​

Ring til os på

Telefon: 31 13 88 00

Skriv til os på

E-mail: info@stinescenter.dk

Tilmeld dig et hold her​